Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Protokoll 03/23 05.10.23 Påtroppende råd

PROTOKOLL 03/23
KARLSØY FELLESRÅD/MENIGHETSRÅD

Påtroppende råd
Tid: Torsdag 5. oktober 2023 kl. 09.00 – 14.00

Sted: Ringvassøy kirke, menighetssalen

 

Innkalt: Wiggo Klingenberg, Marit Workinn, Elsa Knutsen, Kjetil Olsen, Marie Bull, Randi Thomassen, Asle Cebakk, Inger Torill Lindrupsen, Idar Nordseth.
Vara: Wenche Ditlefsen, Grete Lind, Irene Larsen, Elin Nina S. Lockertsen, Kurt Johnny Andersen.

Fremmøtte: Asle Cebakk, Elsa Knutsen, Kjetil Olsen, Marie Bull, Idar Nordseth, Randi Thomassen, Marit Workinn og Inger Torill Lindrupsen.

Vara: Irene Larsen, Kurt Johnny Andersen, Grete Lind og Elin Lockertsen.

Forfall: Wiggo Kingenberg og Wenche Ditlefsen                          

Møteleder/sekretær: Annie Aune

Deltakelse: Alle fremmøtte deltok på hele møtet.

SAKSLISTE:                 

M-sak 30/23: Godkjenning av kirkevalget 2023
M-sak 31/23: Valg av leder og nestleder 2024
M-sak 32/23: Valg av kirkelig administrasjonsutvalg
M-sak 33/23: Valg av kirkelig forhandlingsutvalg
M-sak 34/23: Valg av kirkelig arbeidsutvalg (AU)
M-sak 35/23: Opplæringsplan for det nyvalgte menighetsråd
F-sak 36/23: Møtegodtgjørelse for medlemmene i menighetsråd/fellesråd
F-sak 37/23: Orienteringer og referater
M-sak 38/23: Valg av rådsmedlemmer til ulike utvalg og komiteer
F-sak 39/23: Evt.

Protokoll sendt: Medlemmer og varamedlemmer i MR, ordfører, kommunedirektør, Domprost, NH-Biskop

M-sak 30/23: Godkjenning av kirkevalget 2023
Vedlegg:
Valgstyrets protokoll del 1 i Karlsøy sokn
Rapport fra valgmodulen
Valgresultat
Sammendrag Kirkevalg 2023

Saksopplysninger:
Kirkevalget 2023 ble gjennomført 11.09.2023 og omfattet valg av 8 medlemmer og 5 varamedlemmer til Karlsøy menighetsråd. I tillegg direkte valg av 7 leke medlemmer til bispedømmeråd/Kirkemøtet.
Resultatet for menighetsrådsvalget var klart og innrapportert tirsdag 12.09.23.
Stemmesedlene til bispedømmerådsvalget ble klargjort og levert til Valgrådet i Nord-Hålogaland Bispedømme onsdag 13.09.23.
Valgoppgjøret 2023 legges nå fram for godkjenning.   
Kirkevergens forslag til vedtak:
Valgoppgjøret for Kirkevalget 2023 godkjennes. 

Vedtak enstemmig: Valgoppgjøret for Kirkevalget 2023 godkjennes. 

M-sak 31/23: Valg av leder og nestleder 2024
Saksopplysninger:
Det vises til «Regler om formene for menighetsrådets og kirkelig fellesråds virksomhet». 

I §1 punkt 3 og 4 heter det: Menighetsrådet/kirkelig fellesråd velger i det konstituerende møtet og senere hvert år blant sine medlemmer, leder og nestleder. Valget foregår skriftlig. Den som ett år har vært leder, kan unnslå seg valg for det følgende år.

Trer lederen midlertidig eller endelig ut av funksjon i løpet av den tid vedkommende er valgt for, rykker nestlederen opp til leder, og rådet velger midlertidig eller endelig en ny nestleder.

Vedtak enstemmig: Kjetil Olsen velges som leder og Marie Bull velges som nestleder.

M-sak 32/23: Valg av kirkelig administrasjonsutvalg
Vedlegg: Reglement for kirkelig administrasjonsutvalg.

Saksopplysninger:

Ut fra reglementets § 1 skal utvalget bestå av 
- 3 medlemmer valgt av/fra fellesrådet m/vararepresentanter.

- 2 medlemmer utpekt blant arbeidstakerne. (Foretas av arbeidstakerorganisasjonene.)

Medlemmene velges for 4 år som utgjør valgperioden. Kirkevergen er sekretær for utvalget med møteplikt, tale- og forslagsrett.

Vedtak enstemmig:
Kjetil Olsen (leder), Marit Workinn og Irene Larsen.
Vara: Kurt Johnny Andersen, Elin Lockertsen og Inger Torill Lindrupsen.

M-sak 33/23: Valg av kirkelig forhandlingsutvalg
Jfr. Reglement for kirkelig administrasjonsutvalg § 8.

Saksopplysninger:
Ut fra reglementets § 8 skal utvalget bestå av fellesrådets leder og et medlem av menighetsrådet m/vara, samt daglig leder.
Etter at menighetene ble sammenslått, har det vært praktisert at leder av administrasjonsutvalget også har vært valgt som leder av forhandlingsutvalget sammen med et annet medlem fra menighetsrådet. 

Kirkevergen har samme funksjon for dette utvalget som for administrasjonsutvalget.

Vedtak enstemmig: Kjetil Olsen (leder) og Asle Cebakk.
Vara: Elsa Knutsen og Randi Thomassen.

M-sak 34/23: Valg av kirkelig arbeidsutvalg (AU)
Vedlegg: Delegasjon av myndighet til arbeidsutvalg – oppnevning.

Saksopplysninger:
Ut fra delegasjonsmyndigheten vedtatt på møtet den 05.02.2002 skal arbeidsutvalget bestå av menighetsrådets leder, sokneprest og kirkeverge.

Kirkevergens forslag til vedtak:
Leder i rådet, sokneprest og Annie Aune
Vedtak enstemmig: Kjetil Olsen, sokneprest og Annie Aune

M-sak 35/23: Opplæringsplan for det nyvalgte menighetsrådet
Saksutredning:
Opplæringsplanen består av to deler. Første delen skal foregå lokalt og kirkevergen er ansvarlig for gjennomføringen. 
Andre delen går i regi av KA og finner sted for Tromsø domprosti, som vi er en del av, i Tromsø 13. februar 2024.
Kursavgift og reise bekostes av kirkebudsjettet og målet må være at alle de nyvalgte deltar, men ALLE medlemmer kan delta.

Påmelding del 2 skjer til kirkevergen. Kunngjøring senere.
Vedtak enstemmig: Tas til orientering.

F-sak 36/23: Møtegodtgjørelse for medlemmene i menighetsråd/fellesråd
Saksopplysninger:
Menighetsrådet/fellesrådet i Karlsøy sokn gjorde i forrige periode følgende vedtak:

F- sak 10/21 Møtegodtgjørelse til rådsmedlemmer og leder

Vedtak enstemmig:
Vi innfører møtegodtgjørelse fra og med 01.03.21.
Leder kr. 5.000,- pr. år + kr. 950,- pr. møte. 
Rådsmedlemmene følger kommunens satser, som i dag er kr. 511,- pr. møte.
I tillegg kommer kjøregodtgjørelse på kr. 4,48 pr. km.

Pr. i dag er kommunens honorar for leder kr. 1022,- og øvrige medlemmer kr. 511,-.

F-sak 21/21: Varamedlemmene sin deltakelse på møter i menighetsrådet, samt møtehonorar.
Enstemmig vedtak: Varamedlemmene oppfordres til å møte på møtene. De får reisegodtgjørelse etter reiseregning. Møtegodtgjørelse utbetales bare ved forfall av faste medlemmer.

Da det nå er et nyvalgt menighetsråd/fellesråd som skal virke i de neste 4 årene, bes rådet behandle saken.
Det må også diskuteres om evt. tapt arbeidsfortjeneste skal dekkes. 
Behandling: Forslag fra rådsmedlem: varamedlemmene skal ha samme godtgjørelse som faste medlemmer ved oppmøte.

Vedtak enstemmig: Møtegodtgjørelsen som ble vedtatt i F-sak 10/21 videreføres. Rådsmedlemmene følger kommunens satser på møtegodtgjørelse og kjøregodtgjørelse. Varamedlemmene får samme godtgjørelse som faste medlemmer ved oppmøte. 

F-sak 37/23: Orienteringer og referater

  1. Økonomiplan
  2. Innføring i menighetsrådets og fellesrådets arbeid og oppgaver (Power-point).

Vedtak enstemmig: Økonomiplanen tas til orientering.
Power-point presentasjonen utsettes til neste møte.

M-sak 38/23: Valg av rådsmedlemmer til ulike utvalg og komiteer

A) Valg av leder/redaksjonskomité til «Vår soknekirke»
Saksopplysninger:
Det skal velges 4 medlemmer som skal følge menighetsrådets valgperiode.

Siste periode har komitéen bestått av:
        Liv Marit Edvardsen     redaktør
        Ove Kr. Øien                 medlem 
        Marit Sirevåg                medlem
        Jorunn Larsen              kasserer

Revisorer har vært Sigmund Karlsen og Leif Karlsen.
Vedtak enstemmig: Redaksjonskomiteen består av: Elsa Knutsen, Elin Lockertsen, Kurt Johnny Andersen og Asle Cebakk. 

Kirkevergen avklarer med kasserer og revisorer om de ønsker å fortsette.

B) Lysmesse i Ringvassøy kirke 26. November
Saksopplysninger:
Søndag 26. november kl. 17.00 arrangerer vi lysmesse i Ringvassøy kirke. 
Dette er et familiearrangement med gudstjeneste og kulturelle innslag, samt kaffe og kaker. 
Etter lysmessa er det fakkeltog til Karlsøy omsorgssenter for julegrantenning. Der blir det også servert gløgg og pepperkaker.
Vedtak enstemmig: Marit Workinn og Elin Lockertsen deltar på lysmessa.

C) Prosjektgruppe for Ringvassøy kirkegård
Det er opprettet en prosjektgruppe for byggingen av Ringvassøy kirkegård. Gruppen består av prosjektleder Andreas Sørensen, Bård Eilertsen, Idar Nordseth og Annie Aune.
Det er ønskelig at et rådsmedlem også er med i gruppen, for å være bindeleddet mellom prosjektet og rådet.
Vedtak enstemmig: Kjetil Olsen representerer rådet i prosjektgruppen. 

F-sak 39/23: Evt.
Ingen saker.

Protokoll 03/23 05.10.23 Avtroppende råd

PROTOKOLL 03/23
KARLSØY FELLESRÅD/MENIGHETSRÅD

Avtroppende råd 
Tid: Torsdag 5. oktober 2023 kl. 09.00 – 10.30
Sted: Ringvassøy kirke, menighetssalen

Innkalt: Ove Kr. Øien, Svein Tore Pettersen, Bjørg Johanne Thomassen, Liv Marit Edvardsen, Tom-Arild Ottesen, Liz Marion Nilsen, Wiggo Klingenberg, Tove Rydningen, Idar Nordseth, Asle Cebakk.
Vara: Roy-Helge Karlsen, Åse Eriksen, Kirsten A. Gabrielsen, Wiggo Aune og Bjørg S. Thomassen.

Fremmøtte: Ove Kr. Øien, Asle Cebakk, Liz Marion Nilsen, Idar Nordseth, Tom-Arild Ottesen, Åse Eriksen, Svein-Tore Pettersen, Bjørg J. Thomassen, Liv-Marit Edvardsen

Forfall: Wiggo Klingenberg                     Vara: Åse Eriksen

Forfall: Tove Rydningen                        Vara: Ingen

Møteleder: Ove Kr. Øien                           Sekretær: Annie Aune

Deltakelse: Alle fremmøtte deltok på hele møtet.

SAKSLISTE:                 

F-sak 25/23: Godkjenning av protokoll fra møtet 23.08.23

F-sak 26/23: Orienteringssaker og referater

F-sak 27/23: Oppsummering av kirkevalget 2023

F-sak 28/23: Avvikling av ferie 2023 for kirkevergen
F-sak 29/23: Evt.

Protokoll sendt: Medlemmer og varamedlemmer i FR/MR, ordfører, kommunedirektør, Domprost, NH-Biskop.

F-sak 25/23: Godkjenning av protokoll fra møtet 23.08.23
Vedlegg: Protokoll fra møtet 23.08.23.
Protokollen er tidligere utsendt og legges frem for godkjenning. 
Vedtak enstemmig: Protokollen godkjennes.

F-sak 26/23: Orienteringssaker og referater

a) Pianoene i Ringvassøy kirke er stemt i september av Tor Hovden. 

b) Henrik Brinck Hansen har utført service på orglene i Ringvassøy og Sengskroken kirke i september.

c) Brev fra OVF om overføring av tomter fra OVF til lokalkirken.

Vedtak enstemmig: Tatt til informasjon.

F-sak 27/23: Oppsummering av kirkevalget 2023
Vedlegg: Valgresultatet og sammendrag av valgår 2023

Saksopplysninger:

  • Av 1522 stemmeberettigede ble det avgitt 406 stemmer, det utgjør 27 % oppslutning. På landsbasis var oppslutningen 9 %. 
  • Vi fikk kr. 24 067,- i valgtilskudd fra Kirkerådet. 
  • Totalkostnaden på valget kom på kr. 66 397,-. Møte- og kjøregodtgjørelsen til valgfunksjonærene på kr. 63 447,- og utgifter på valgkonvolutter kr. 2950,-.
  • Merkostnader på valget kom på kr. 42 330,-.

Vedtak enstemmig: Tatt til informasjon.

F-sak 28/23: Avvikling av ferie 2023 for kirkevergen
Saksopplysninger:
Kirkevergen skal ha ferie i ukene 43, 44, 45 og 46. Idar er bortreist i samme periode og kan ikke bidra på kirkekontoret.
Kirkevergen har i dag 27.09.23 hatt møte med Liz Marion Nilsen, John Thommassen og Edny Lundberg om ferieavviklingen. I fellesskap kom vi frem til følgende forslag:

  • Liz Marion betjener kontortelefonen i åpningstiden til kirkekontoret. Mandag, tirsdag og torsdag kl. 08.00 – 16.00. Hun er fysisk til stede på kontoret når det er begravelser som skal administreres eller andre oppgaver som krever det.
  • Liz Marion samarbeider med John om å administrere/gjennomføre eventuelle begravelser. Kirkekontoret i Tromsø skaffer prest, Liz Marion skaffer kirketjener, graver, organist samt sørger for at det er brøytet ved kirka/kirkegården (hvis det blir behov for det).
  • Liz Marion skriver timer og lønnes etter timelisten som vikar for kirkevergen.

Kirkevergens forslag til vedtak:

  • Liz Marion betjener kontortelefonen i åpningstiden til kirkekontoret. Mandag, tirsdag og torsdag kl. 08.00 – 16.00. Hun er fysisk til stede på kontoret når det er begravelser som skal administreres eller andre oppgaver som krever det.
  • Liz Marion samarbeider med John om å administrere/gjennomføre eventuelle begravelser. Kirkekontoret i Tromsø skaffer prest, Liz Marion skaffer kirketjener, graver, organist samt sørger for at det er brøytet ved kirka/kirkegården (hvis det blir behov for det).
  • Liz Marion skriver timer og lønnes etter timelisten som vikar for kirkevergen.

Vedtak enstemmig: Kirkevergens forslag vedtas som fremlagt.

F-sak 29/23: Evt.

En liten oppsummering fra det avtroppende rådet:
MR er et viktig råd, viktig å gjøre seg bemerket om hva pengene i budsjettet skal brukes til. 

Menighetsbladet er viktig, MR er ansvarlig for bladet.

Et godt samarbeid med kirkeverge og prest er viktig.

Møtet ferdig kl. 10.30

Annie Aune
sekretær

Protokoll 02/23 23.08.23

PROTOKOLL 02/23
KARLSØY FELLESRÅD/MENIGHETSRÅD
Tid: Onsdag 23. august 2023 kl. 09.00 – 12.00

Sted: Rådhuset, møterom Øyriket

Innkalt: Ove Kr. Øien, Svein Tore Pettersen, Bjørg Johanne Thomassen, Liv Marit Edvardsen, Tom-Arild Ottesen, Liz Marion Nilsen, Wiggo Klingenberg, Tove Rydningen, Idar Nordseth, Asle Cebakk.
Vara: Roy-Helge Karlsen, Åse Eriksen, Kirsten A. Gabrielsen, Wiggo Aune og Bjørg S. Thomassen.

Fremmøtte: Ove. Kr. Øien, Svein Tore Pettersen, Bjørg J. Thomassen, Liv Marit Edvardsen, Liz Marion Nilsen, Wiggo Klingenberg, Idar Nordseth og Asle Cebakk.

Forfall:      Tove Rydningen                        Vara: Ingen
Forfall:     Tom-Arild Ottesen                    Vara: Ingen

Møteleder: Wiggo Klingenberg              Sekretær: Annie Aune

Deltakelse: Alle fremmøtte deltok på hele møtet, med unntak av Asle Cebakk som forlot møtet kl. 11.00 etter M-sak 23/23.

SAKSLISTE:                 

F-sak 18/23: Godkjenning av protokoll fra møtet 28.03.23

F-sak 19/23: Orienteringssaker og referater
F-sak 20/23: Varmepumper i Helgøy kirke
M-sak 21/23: Ofringer 2. halvår 2023
M-sak 22/23: Kirkevalget 2023. 
M-sak 23/23: «Vår soknekirke»

F-sak 24/23: Evt.

Protokoll sendt: Medlemmer og varamedlemmer i FR/MR, ordfører, kommunedirektør, Domprost og NH-Biskop.

F-sak 18/23: Godkjenning av protokoll fra møtet 28.03.23
Vedlegg: Protokoll fra møtet 28.03.23.
Protokollen er tidligere utsendt og legges frem for godkjenning. 
Vedtak enstemmig: Godkjent.

F-sak 19/23: Orienteringssaker og referater

  1. Protokoll fra AU-møte 02/23. Se vedlegg.
  2. Gudstjenesteliste høst 2023. Se vedlagte forslag.
  3. «Jul i fellesskap» Det blir «jul i fellesskap» også i år. Ringvassøy kirkeforening har påtatt seg ansvaret for å søke midler samt stå for gjennomføringen av arrangementet.
  4. Reguleringspremie klp – fellesordningen, 3. kvartal.  Fakturaen for 3. kvartal er på kr. 193.744,-. 
    Begrunnelsen klp gir er som følger:
    Høy lønns- og prisvekst gir høyere reguleringspremie.
    Pensjoner og pensjonsforpliktelser blir justert opp hvert år i tråd med lønns- og prisveksten i samfunnet. For å dekke disse kostnadene, må arbeidsgiverne betale reguleringspremie. I år blir den ekstra høy. 
    Lønns- og prisveksten er avgjørende for hvor mye som skal settes av til fremtidige pensjoner. Hvert år skal både løpende pensjoner og pensjonsrettigheter i offentlig tjenestepensjon justeres i takt med lønns- og prisveksten. Denne økningen finansieres i form av en reguleringspremie.
    Dette er noe som gjelder alle offentlige tjenestepensjonsordninger der det settes av penger i fond til fremtidige pensjoner uavhengig av leverandør.
  5. Ringvassøy kirkegård
    Eiendom 44/256 er regulert til «Grav- og urnelund» og omfatter eiendom sør for Ringvassøy kirke, med navn «Ringvassøy kirkegård». Byggingen av Ringvassøy kirkegård er vedtatt i Karlsøy kommunestyre og økonomiske midler er vedtatt og innvilget i henhold til økonomiplan. Prosjektleder er Andreas Sørensen. Forprosjektet med planer og beskrivelser er godkjent i Nord-Hålogaland bispedømme. Statsforvalteren i Vestfold og Telemark, er informert og oppdatert om gravplassplanen.
    Det har gått en tid siden det ble fastsatt at Ringvassøy kirkegård skulle bygges. Nå er det foretatt rutinemessig testgraving i området, for å avdekke grunnforhold, med tanke på leire og vann i grunnen. Etter prøvegraving og kartlegging, er det besluttet at det engasjeres en geolog, for bistand i forbindelse med prosjektering av drenering. Dette arbeidet er satt til medio august 2023.
  6. Brev til Bispekontoret som gjelder presteboligen.
    Leder Wiggo Klingenberg skrev brevet som gjelder presteboligen, det ble sendt til Bispedømmekontoret 19.06.23. Det er pr. i dag ikke kommet noen tilbakemelding fra Bispedømmekontoret.
  7. Kirkeklokkene i Sengskroken kirke
    Kirkeklokkene i Sengskroken kirke har i lengre tid «fusket». Vi har hatt kontakt med Olsen Nauen Klokkestøperi og fått tilsendt flere bruksdeler som er skiftet av Bravida, men klokkene «fusker» fremdeles. Olsen Nauen klokkestøperi var på befaring i Sengskroken kirke 15. august, og kirkevergen venter på tilbakemelding/rapport etter tilsynet.
  8. Arbeidstelefon til kirkevergen
    Kirkevergen har fått egen arbeidstelefon som skal ligge på kontoret etter arbeidsdagens slutt. Ved kirkevergens ferie og eventuelt sykefravær kan telefonen ligge hos presten eller andre etter avtale. 
  9. Kirkemøte har fattet vedtak i saken om kirkelig organisering. Se vedlegg.
  10. Revisors beretning til årsregnskapet 2022. Se vedlegg.
    Vedtak enstemmig: Tilleggsopplysning til punkt g): Kirkeklokkene i Sengskroken er nå i orden. Olsen Nauen klokkestøperi skiftet ut den defekte delen når de var der 15. august.
    Til informasjon.

F-sak 20/23: Varmepumper i Helgøy kirke
Helgøy kirke varmes i dag opp av rørovner. Disse er gamle og rustne, og anses nå som brannfarlig. 
Det er ønskelig med varmepumper til oppvarming av kirken. Da får vi en jevn temperatur i kirken, noe som også er veldig viktig for kirkeorgelet.
Kirkevergens forslag til vedtak:
Det monteres to varmepumper i Helgøy kirke. Varmepumpene dekkes av «Helgøy kirkefond», der står det kr. 66.000,-.
Vedtak enstemmig: Godkjent som framlagt.

M-sak 21/23: Ofringer 2. halvår 2023
Vedlegg: Forslag til ofringer.

Saksopplysninger:
Følgende ofringer er foreslått:
Menighetens barne- og ungdomsarbeid: 1 ofring
Menighetens arbeid: 2 ofringer
Finnkroken kirkeforening: 2 ofringer
Reinøy kirkeforening: 2 ofringer
Vannøy kirkeforening: 2 ofringer
Ringvassøy kirkeforening: 2 ofringer
Ingen forslag til julaften: Reinskar kapell kl. 11.00 og Ringvassøy kirke kl. 15.30.
Vedtak enstemmig: 
a) Fremlagte forslag vedtas med følgende endring: ofringen på lysmessa 2023 går til flyktningetjenesten i Karlsøy kommune.
b) Julaften går ofringene fra begge gudstjenestene til Aksjon Kamerun.

M-sak 22/23: Kirkevalget 2023. 
Vedlegg:
Oversikt over stemmesteder og stemmestyrer.
Oversikt over åpningstider.

Saksopplysninger:
Kirkevalget 2023 skal foregå samtidig med kommunestyre- og fylkestingsvalget. 
Valgdagen er fastsatt til mandag 11. september. 
Karlsøy kirkelige fellesråd vil ha følgende stemmesteder: Vannareid, Vannvåg. Karlsøy, 
Leirstrand, Stakkvik, Hansnes og Skogsfjordvatn. 
Søndagsåpne stemmelokaler skal det være på følgende steder: Vannareid, Vannvåg, Stakkvik og Hansnes.
På søndag er åpningstida kl. 16.00 – 20.00 og på mandag kl. 12.00 – 18.00 for alle 
kretser, med unntak av Hansnes krets der åpningstida på mandagen er kl. 09.00 – 18.00. 

Kirkevergens forslag til vedtak:
Kirkevalget gjennomføres i Karlsøy sokn på de samme steder og til samme tid som for kommunestyre- og fylkestingsvalget.
a. Oversikt over stemmesteder og stemmestyrer vedtas.
b. Arbeidsutvalget får fullmakt til å erstatte kandidater til stemmestyrene dersom noen av de valgte trekker seg.
c. Oversikt over åpningstider vedtas.
Vedtak enstemmig: Godkjent som framlagt.

M-sak 23/23: «Vår soknekirke»

Saksopplysninger:
Etter forespørsel fra et rådsmedlem sendte kirkevergen 22. mai en forespørsel til kommunen. 

  • Ønsker kommunen å disponere to sider pr. utgivelse i menighetsbladet.
  • Kan kommunen betale kr. 3.000 – 5.000 pr. år for å disponere de sidene.

Det er pr. i dag ikke kommet svar fra kommunen.
Hva tenker vi fremover med menighetsbladet?
Skal vi selge annonser?

Behandling:

  • Liv-Marit stiller i en redaksjonskomité for å få ut et blad til jul. 
  • Idar snakker med Eva Stenvold om å bidra til julebladet. 
  • Asle skriver om å være rådsmedlem. 
  • Kirkevergen får en oversikt over hva vi har av stoff pr. i dag.

Vedtak enstemmig: Til informasjon.

F-sak 24/23: Eventuelt

Tellekorps etter kirkevalget: Svein-Tore, Wiggo A. og Annie.

Møtet ferdig kl. 11.10.

Annie Aune
sekretær