Kommuneoverlegen melder at det pr. i dag ikke er registrert smitte i vår kommune og at det anslagsvis er ca 30 personer som er i karantene, enten på grunn av reisevirksomhet og nye, strengere karanteneregler eller fordi man er lettere syk og derfor er anbefalt å gå i karantene for sikkerhets skyld.

Myndighetene har forsterket oppfordringen til personer som har hytte utenfor egen kommune om å holde seg hjemme.  Karlsøy kommune er en kommune med et stort antall fritidsboliger som blir mye benyttet i helger og ferier. Vi registrerte en del besøkende på hyttene gjennom helgen, men at trafikken ut til kommunen er redusert og håper at hyttefolket følger myndighetens oppfordring videre. Vi ber også eiere av hytter og fritidsboliger i områder som er vanskelig tilgjengelig om å gjøre enda strengere vurderinger før de benytter hytta akkurat nå.

Vi får inn en del meldinger fra befolkningen om at de mener det er personer som er i karantene som beveger seg i lokalsamfunnet. Vi oppfordrer alle til å lese avsnittet om karantenebestemmelser i denne artikkelen og ber innstendig om at disse blir fulgt!

Helse og omsorgsetaten i Karlsøy kommune kommer nå med en henstilling til befolkningen om å melde seg dersom de kan være tilgjengelig som ekstra ressurs dersom behovet skulle melde seg. Dette kan dere lese mer om i denne nyhetsartikkelen.

Vi har også oppdatert flere av temaene i denne artikkelen og ber deg om å lese gjennom de tema som måtte berøre deg. Fra i dag vil vi sette dato bak hvert tema slik at en kan se når siste oppdatering var, slik at man slipper å lese seg gjennom alle tema hver gang man er inne.