Tilbudsinnhenting pågår

Konkurransegrunnlaget for veilysrunden er nå ferdigstilt. Denne uken sendes forespørsel om tilbud ut til minst tre regionale leverandører. Når leverandør er valgt og oppstartsdato er bekreftet, vil kommunen legge ut nærmere informasjon på våre nettsider.

Hva skjer i veilysrunden?

  • Mindre feil og pæreskifter vil bli utbedret fortløpende.
  • Større feil blir kartlagt under runden. Kommunen mottar deretter en samlet oversikt med beregnet kostnad.
  • Innmeldte feil fra innbyggere er registrert og en liste over disse vil inngå i entreprenørens oppdrag.

En stor takk til alle innbyggere som har meldt inn feil!
Alle feil som er meldt inn til postmottaket under sak 2024/726 er registrert og vil bli gjennomgått av entreprenør. Når veilysrunden er fullført, vil kommunen sende ut tilbakemelding om status på lysene til hver enkelt innbygger som har meldt inn feil.

Videre prioriteringer

Større reparasjoner samles i en egen prioriteringsliste. Dersom kostnadene overstiger de avsatte midlene vil tiltakene bli vurdert videre i arbeidet med neste handlings- og økonomiplan.

Når tennes veilysene?

I tråd med kommunestyrets vedtak vil veilysene tennes fra 15. september. De styres automatisk etter dagslys, men i perioden 20. desember–3. januar vil lysene stå på hele døgnet.