• I forbindelse med at skoler og barnehager skal holdes stengt, vil det gjennomføres nettbasert undervisning fra og med 16.3.2020.

• Barn av foresatte som er helsepersonell, personer i transportbransjen eller andre samfunnskritiske funksjoner, gis tilbud om daglig omsorgstilbud i barnehage og skole. Det samme gjelder barn med særlige omsorgsbehov.
    - Daglig omsorgstilbud gis ved alle skoler og barnehager.
    - Alle foresatte i skole og barnehage vil få nærmere informasjon gjennom etablerte kanaler.

• Rådhuset stenger for publikum. Ordinære henvendelser til kommunen kan skje pr. telefon 77 74 60 00 , e-post  postmottak@karlsoy.kommune.no eller via kommunens Facebook-side. Kontaktinformasjon finner dere på vår hjemmeside.

• Det presiseres at legekontoret på rådhuset fortsatt er åpent.

• Det innføres besøksforbud på alle våre helseinstitusjoner. Det oppfordres til at pårørende kun ved helt spesielle forhold kan komme på besøk. Dette må alltid forhåndsavklares med institusjonen/boligen.

• Alle arrangementer i offentlig regi avlyses.

• Svømmehaller og idrettsbygg blir nå stengt. Dette gjelder også ungdomshuset Credo.

• Alle arrangement og sammenkomster i privat, ideell og bedriftssammenheng underlegges samme vurdering og bør avlyses.

Hjemmesiden til Karlsøy kommune vil holdes oppdatert. Kommunen har opprettet en egen epostadresse kontakt@karlsoy.kommune.no for å besvare spørsmål rundt innførte tiltak.Vi oppfordrer videre befolkningen til å følge de råd og veiledninger som blir gitt fra offentlige helsemyndigheter helsenorge.no

Krisestab Karlsøy kommune